Informatie

Welkom op de website van Konijnenfokkersvereniging Oldenzaal & omstreken" 't Raskonijn", in de volksmond beter bekend als "KVO Oldenzaal".

Het doel van de vereniging is het bevorderen en veredelen van de teelt van kleindieren. In het bijzonder de raskonijnen. De vereniging is opgericht op 25 april 1954 en is aangesloten bij de KLN (Kleindier Liefhebbers Nederland). Naast de periodieke vergader- en tatoeëeravonden wordt er door de vereniging jaarlijks een jongdierenkeuring georganiseerd.

De clubtentoonstelling is vanaf 2017 ondergebracht bij de Noabershow. Dit is een gezamenlijke clubshow van de verenigingen HKSV Hengelo en KVO Oldenzaal. Voor meer informatie zie de site van de HKSV.

Ook wordt er door de leden (gezamenlijk) deelgenomen aan fokkersdagen, regionale tentoonstellingen en de grote nationale show  “Dierenparade Noordshow” , die nu jaarlijks wordt gehouden in de maand januari in Hardenberg.

Om deel te kunnen nemen aan een tentoonstelling moet een inzender in het bezit zijn een fokkersnummer van de bond KLN. Voor meer informatie kan men zich in verbinding stellen met de secretaris.

Verenigingsbestuur:

Toon Holtmaat

Veldstraat 12
7532 ZG Enschede

E-mail: toon.holtmaat@kpnmail.nl

Fokker van het ras Tan (Zwart)

Secretaris-penningmeester / erelid
Theo Tijman
Het Boerrigter 35
7582 DD Losser

E-mail: theotijman@kpnmail.nl

Fokker van het ras Duitse Hangoor